Esküvőszervezés külföldről

A 2016-os újév, azaz a januárból idáig eltelt pár nap is ugyanúgy teljesít egyelőre, mint az elmúlt évtized hasonló időszakai: szép számmal jönnek a megkeresések 2016-os esküvőre. Igazából már tavaly Szenteste óta tart a roham, a facebook tanúsága szerint is, de ahogy mi látjuk, annak alapján is elmondható, hogy rengeteg karácsonyi eljegyzés, lánykérés történt decemberben. Még most januárban is van érdeklődés bőven 2016. márciusi és áprilisi esküvőre, amik még éppen nem last minute, de már nagyon közeli időpontok.

Nincs változás a forrásban sem: a megkeresések zöme külföldről érkezik, azaz a külföldön élő, dolgozó magyar párok vagy magyar és valamilyen más nemzetiségű jegyesek, vagy akár semmilyen magyar kötődéssel nem rendelkező külföldi párok továbbra is előszeretettel tartják esküvőjüket Magyarországon. Az okokat majd egy másik bejegyzésben szépen végigvesszük, most inkább fókuszáljunk arra, hogyan is zajlik a gyakorlatban egy külföldi pár magyarországi esküvőjének megszervezése.

Tehát: esküvőszervezés külföldről – 1.rész

Első lépésként mindjárt itt a kapcsolatfelvétel. Általában elmondható, hogy a külföldi párok, ha jó idejében kezdik el az esküvőszervező keresését, legalább annyira körüljárják a témát, mintha itthon lennének, ahol ugye semmi akadálya egy azonnali, gyors személyes konzultációnak és gyors döntésnek az esküvőszervező személyét illetően. Ezért az első email-es vagy telefonos érdeklődés után, ami nagyjából az időpont és létszám, esetleg a tematika körül forog csak, következik egy hosszabb skype vagy esetleg sima telefonos konzultáció jellegű elbeszélgetés, ami tulajdonképpen megfelel a személyes találkozónak.

Itt a további részletek ismertetése és a mi válaszaink alapján nagyjából eldől, szimpatikusak vagyunk-e egymás számára, vállalhatóak-e részünkről az ügyfél elképzelései, elvárásai, ők szeretnének-e továbbmenni velünk és konkrét ajánlatot kérni, azaz szerződést kötni. Az esetek zömében ez bekövetkezik és elkezdjük az ismertetett igényeknek maximálisan megfelelő ajánlatunk összeállítását, ami döntő többségben az ideális esküvői helyszín megtalálást célzó összesített helyszínajánlat.

Fontos: ahogy említettük, szerződést kötünk, minden mellettünk döntő ügyfelünkkel (nem csak a külföldről Magyarországra érkező házasulandókkal), ami pontosan leírja az esküvőszervezés konkrét menetét, az együttműködés feltételetit és a fizetési határidőket. Merthogy innentől fizetős a szolgáltatás. Ahogyan nincs ingyen ebéd, úgy nincs ingyenes esküvőszervezés sem (és de jó lenne, ha végre valahára, több mint egy évtizeddel az esküvőszervezés hőskora után, már senki fia nem hirdetné magát úgy, hogy nála az esküvőszervezői szolgáltatás a pár részére teljesen ingyenes – mert ilyen nincs, ez egy hazugság. De erről is majd részletesen egy másik bejegyzésben.).

Tehát amint beérkezett az ajánlatkészítési díj, azaz az esküvőszervezés munkadíjának előlege, továbbítjuk a pár email címére helyszín javaslatainkat. Ez egy legalább 10, de esetenként akár 15-20 helyszín bemutatását tartalmazó, igényesen szerkesztett képes összeállítás, természetesen a kapcsolódó esküvői menü javaslattal, egyéb helyszíni lehetőségekkel és szolgáltatásokkal és mindezek árajánlatával megspékelve. Ritkán tartalmazhatja az anyag akár további szolgáltatók ajánlatait is (fotós, DJ stb.), de ez ezen a ponton csak last minute esküvőszervezés esetében indokolt, ha van idő bőven az esküvőig, nem zsúfoljuk tele információval az első ajánlatot, mivel az első és legfontosabb téma a helyszín lefoglalása.

A pár tagjai ezután velünk közösen rágódnak, tanakodnak, gondolkodnak, kérdéseket tesznek fel, előnyöket és hátrányokat mérlegelnek az összes szimpatikus és az esküvői költségvetésükbe beleférő helyszínnel kapcsolatosan, megkezdődik tehát egy oda-vissza kommunikáció az ügyfél és köztünk, valamint mi és a helyszínek képviselői között.

Amint sikerül maximum 4-5 helyszínre redukálni a szóba jövő lehetőségeket, elkezdjük szervezni a helyszínbejárást. Ehhez a külföldön élő párnak meg kell találnia a megfelelő időpontot, amikor vagy amúgy is hazalátogatnának Magyarországra, vagy amikorra sikerül olcsó repülőjegyet szerezniük :).

Ha megvan a dátum, a helyszínekkel egyeztetünk, mikor hová tudunk ellátogatni bejárásra és menükóstolásra. A dátumok és időpontok ésszerű rendezésével felállítjuk a látogatások menetét és programját.

Ésszerűség alatt azt értjük, hogy lehetőleg ne írjunk le az országban hatalmas vargabetűket egyik esküvői helyszíntől a másikig, és főleg télen, amikor hamar sötétedik, próbáljunk meg legkésőbb délután 3-ig odaérni az utolsó helyre is, hogy valamit még lássunk belőle világosban. (Nagyon más arcát mutatja télen, sötétben egy nyáron amúgy lenyűgöző kerthelyiség vagy akárcsak a legszebb belvárosi épület is.)

És ezzel el is kérkeztünk az esküvőszervezés egyik legizgalmasabb és sokrétűbb részéhez: a helyszínek személyes felkereséséhez és kiválasztásához, mely akár többnapos program is lehet.

Nagy a tét: az alatt a néhány napnyi magyarországi tartózkodás alatt el kell dönteni, hol lesz az esküvő!

Ugye nem is olyan bonyolult az esküvőszervezés külföldről, mint elsőre tűnik? Általunk, a mi segítségünkkel biztosan nem!

Ha érdekelnek a további részletek, keress minket és kérd ajánlatunkat bátran külföldről is esküvőszervezésre illetve olvasd el a téma 2. bejegyzését.

Gondos Orsi közel egy évtizede dolgozik esküvőszervezőként. Abban a szerencsés helyzetben van, hogy azzal foglalkozhat, amit a legjobban szeret, és amiben a legjobb, és ez a rendezvényszervezés. Legyen az egy meghitt családi esküvő vagy több száz fős céges buli, Orsi kezében minden szál szépen a helyére simul, a szuper buli pedig garantált!