Nemrégiben a neten bolyongva valamilyen esküvős téma kapcsán egy menyasszonyos fórum beszélgetése került a látóterembe, ahol éppen az esküvőszervezőket, munkájukat, az általuk biztosított hozzáadott értéket boncolgatták a lányok.
Hát mit mondjak, elég lehangoló volt olvasni az általános negatív véleményt az esküvőszervezőkről, az általuk elkért munkadíjakról és egyáltalán az esküvőszervezés létjogosultságáról (erről írtunk már egészen részletesen korábban itt! )

Az egyik legtöbbször hangoztatott kritika az volt, hogy bár tucatjával ömlenek a netről az esküvőszervezők weboldalai, mindenki hangzatosan ígér fűt-fát, álmok megvalósítását, teherlevételt, egyebeket, de hogy pontosan, konkrétan mi az, amit megcsinál egy esküvőszervező, az sehol nincs leírva. És különben is, hogy képzelik a szervezők, hogy ennyi és annyi rengeteg pénzt elkérnek egy olyan valamiért, amiről előzetesen azt sem tudni, mi az pontosan és mennyire fogja megérni nekik. Hát, lányok, egyrészt minden döntés, választás hordoz magában némi rizikót, így a megfelelő esküvőszervező kiválasztása is. Erről írtunk korábban már. Kattints ide a megfelelő esküvőszervező kiválasztása cikk elolvasásához!

Másrészt pedig elég felületesen olvasgattok, vagy csak nem jött szembe veletek a Gondos Esküvőszervezés oldala

Miben segíthet egy jó esküvőszervező?

Részletesen, altémákra lebontva megtaláljátok ezeket az információkat a weboldalunkon, mi nem árulunk zsákbamacskát. Általánosabban értelmezve a kérdést, szintén nagyon egyszerű a válasz: bármiben és mindenben állunk rendelkezésre, ami számotokra, a pár számára segítség. A ‘minden’ itt nyilván azt jelenti, hogy egy esküvővel kapcsolatosan reálisan, logikusan, témába illeszkedően felmerülő igényeket igyekszünk kielégíteni, esküvős problémákat megoldani. Kinek-kinek helyzetétől függően lehet, hogy főként a szervezés alatt, vagy másoknak magán a nagy napon van szükségük több támogatásra. De még akár az esküvő után is készen állunk segítségnyújtásra, ez csak egy banális példa, de volt már olyan eset, hogy a hétfő hajnalban a reptérre siető külföldi menyasszonyunk, illetve akkor már boldog feleség, szombaton viselt ruháját mi vittük vissza a szalonba, ezzel járulva hozzá a tökéletes esküvőjük lezárásához.

Még egyszer tehát: bármi lehet a segítség tárgya, ami nem irreális elképzelés és ha lazán is, de kötődik az esküvőhöz. Hangsúlyozottan nem egy pár mindennapi ügyeinek asszisztenciáját fogjuk ellátni az együttműködés során.

Nem véletlenül jött ez így elő, ahogy az említett fórumbejegyzésekből is kiviláglik, sajnos előfordulnak félreértések, amikor egy esküvőszervezővel kötött szerződést úgy értelmeznek egyesek, hogy nekünk a megbízó szempontjából tetszőlegesen, a nap bármely órájában rendelkezésre kell állnunk, bármilyen feladatra, logisztikára ugranunk kell.

A másik félreértés lehet az is, amikor a megbízó maga sem tudja, mit is szeretne és ad egymás után ellentétes utasításokat, vagy extrém esetben nem is ad, csak gondol rá és nekünk azt ki kellett volna találnunk… Mindennek a nyitja itt is a kommunikáció, mégpedig a jó kommunikáció. Arra kössünk szerződést, ami a valós igényünk. Ha menet közben mégis másként alakulnak a dolgok, beszéljünk róla, beszéljük meg, mik az új elvárások, a lehetőségek, ne maradjon senkiben hiányérzet, ha valami elképzelése esetleg mégsem úgy alakul, ahogy szeretné. Mint minden segítő szakmában, az esküvőszervezésben is a másik ember támogatása, a célok eléréséhez vezető legjobb úton való végigvezetés a lényeg, ez az a hozzáadott érték, amitől egy profi által szervezett esküvő biztosan zökkenőmentesebb lesz, mint a laikusok által véghezvitt csináld magad verzió.