Évek óta tartó tendencia, hogy egyre hamarabb kezdődik el a következő szezonra való készülés.
Idén ez minden eddigi évet felülmúlóan korán. Már most ősszel (!) bekövetkezett, tehát akadnak, akik közel 2 évet szánnak az esküvőjükre való készülődésre. Tehát készülünk az előttünk álló szezonokra, de ilyenkor lehet összegezni az elmúlt időszak tapasztalatait is. Összehozni egy listát például arról, miket kérdeztek tőlünk, esküvőszervezőktől leggyakrabban a kapcsolatfelvétel legelején.
Íme hát, fogadjátok szeretettel a mi esküvőszervezői gyakori kérdéseket:
És hogy miért minket? Hogy semmiképp se kizárólag közhelyekben válaszoljunk (például hogy időt, utánajárást, pénzt takarítunk meg nektek).
Nekünk ez a szakmánk, évről-évre gyarapodó számú esküvővel a hátunk mögött egyértelmű információtöbbletünk van az esküvő témában az első esküvőjükre készülő nem szakmabeli jegyespárokkal szemben. Komplexitás, az esküvő minden lehetséges vetületére kiterjedő szemlélet jellemez minket, logisztika, irányítás, esztétikum, praktikum, hátország, már-már baráti hangulatban végzett közös munka – hogy csak egy párat említsünk módszereinkről.
Attól függ, mit és mikorra szeretnétek. Vállaltunk már esküvőt 1 héttel a kitűzött nap előtt és vágtunk bele másikba 19 hónappal a tervezett dátum előtt is.
Ha nagylétszámú esküvőt terveztek, vagy nagyon felkapott helyszínt néztetek ki a főszezon közepére szombatra, akkor nem árt idejekorán, úgy egy évvel az esemény előtt megbízni a szervezőt a munkálatok elkezdésével.
Ilyen esetekben legkésőbb november-december táján el kell kezdeni a szervezést, de még nincs akkor sem pánikra ok, ha karácsonyi lánykérés volt és még az óévben kerestek meg minket.
Más elképzelésekkel, kevésbé népszerű helyszínre, főleg pénteki esküvőre, ha az adott év elején, úgy márciusig bezárólag jelentkeztek, még tudunk segíteni arra a nyárra, de őszre még ennél is biztosabban. Összességében tehát egy fél év nem árt, ha a szervezés rendelkezésére áll.
Nem zárkózunk el semmilyen stílus, trend vagy hagyomány elől. Hisszük, hogy igényesen kivitelezett, profi megoldásokkal bármilyen elképzelés remek esküvőhöz fog vezetni. Nyitottak vagyunk párokra korra, nemre, nemzetiségre, vallásra való megkötések nélkül.
Számunkra minden házasodni vágyó ember egyformán értékes és fontos.
Az esküvőszervezés teljes skáláján működünk, vállaljuk több napos esküvők teljes körű megszervezésétől és lebonyolításától kezdve egynapos vagy még kisebb esküvők végigkísérését, logisztikáját vagy csak rész megoldások kidolgozását. Továbbá az esküvő helyszíni koordinációját, illetve igény szerint akár tanácsadás formájában is segítünk. Tőletek függ, mivel bíztok meg minket, mi örömmel állunk rendelkezésetekre. Nem vagyunk helyhez kötve, szívesen dolgozunk számotokra kedves távolabbi esküvőhelyszíneken is.
Nincs fix stábunk, akiket akár tetszik, akár nem, minden körülmények között viszünk egy esküvőre. Nem lehet egyedüli szempont, hogy kivel milyen “jóban” vagyunk a szakmában. Ha úgy érezzük, nem dolgoztunk még együtt olyan esküvői szakemberrel, aki konkrétan az adott helyzetre lenne jó megoldás. Nem késlekedünk számunkra új arcok után nézni. Kizárólag a hozzánk forduló párok igényeihez, stílusához, pénztárcájához illeszkedő, egyedileg kiválasztott szolgáltatók kerülnek ajánlásra és tetszés esetén szerződtetésre.
Mi csak javaslatokat teszünk, a döntés a megbízó kezében van.
Természetesen nálunk arra is van lehetőség, hogy általatok szerződtetett szolgáltatóval oldjunk meg egy területet, ha az adott szakember már bizonyított számotokra.
A legnehezebb kérdés így az elején :). A mi szempontunkból mindegy, hogy a pár kis vagy nagy esküvőre készül, a szervezői munka ugyanolyan aktív és időigényes minden esetben. Úgy gondoljuk, hogy ár/értékben a párok számára is kedvező és üzletileg is korrekt mixet alkalmazunk költségeink megtérítésére és munkánk ellentételezésére, melyben van fix -, mozgó – és óradíj is. Ha kizárólag az ár, a minél alacsonyabb szervezői díj a legfőbb szempont az esküvőszervező kiválasztásnál, akkor biztosan nem mi leszünk a jó megoldás.
Attól függően, hol éltek éppen, Magyarországon (azon belül is Budapesten vagy vidéken) vagy külföldön (azon belül is Európában vagy távolabb), a kapcsolattartás a személyestől az emailes, telefonos (Viber, WhatsApp, Messenger, Skpye vagy bármi egyéb) közeli vagy távoli megoldások formájában variálódik. Rugalmasan, a párok számára legalkalmasabb formában és időpontokban egyeztetünk. Akár egyetlen személyes találkozás nélkül is megszervezünk egy komplett esküvőt, elég, ha a nagy nap előtt találkozunk élőben. A munka menete pedig az adott esküvő által diktált határidők és teendők figyelembevételével alakul ki, projekt alapú megközelítéssel dolgozunk.
Minden esetben a lehető legkorábban, a helyszín nyitásakor már jelen vagyunk, a stábbal leegyeztetjük a forgatókönyvet, majd átvesszük az események irányítását. Vagy mi magunk csináljuk, vagy besegítünk a dekorálásba, felügyeljük az előkészületeket. A kellékeket (csokrokat, kitűzőket stb.) elvisszük a menyasszony / vőlegény készülődésének helyszínére és ott is segédkezünk. A ceremóniamester érkezésével még egy egyeztetés és indulhat is a program a szertartásokkal, templomban, hivatalban vagy a helyszínen. Innentől is végig mindent kontroll alatt tartunk, de tisztes távolságból, a háttérből figyeljük a történéseket, semmi esetre sem válunk szereplővé az est folyamán. Amint az utolsó programelem is lement, elkezdődhet az elszámolás a szolgáltatókkal, majd a helyszín bontása. Lényegében az elsőtől az utolsó pillanatig a pár, az esküvő szolgálatában állunk. A mi szervezésünk során semmi szükség sem a Ti, sem szüleitek, barátaitok, koszorúslányok vagy akárki egyéb szívességi segítő igénybevételére – mi mindent megoldunk és intézünk a nap során.